HAND FOOT & MOUTH DISEASE (HFMD)

Hand Foot & Mouth Disease


Tanda-tanda jangkitan HFMD

      Sekarang musim HFMD,hari2 npk kwn2 fb share anak2 kena penyakit kaki tangan dan mulut..tanda-tanda HFMD ni biasanya demam panas yang tinggi dan melarat lebih dari 1hari,ulcer dalam mulut dan biji-biji di bahagian tangan dan kaki..


Ai nak share pengalaman Ai rawat anak yang kedua,Firra kena penyakit kaki tangan dan mulut masa umur setahun lebih..Mula-mula si Firra demam panas,dah buat macam-macam cara nak turunkan suhu termasuk bagi ubat demam pun tak kebah..masa tu terfikir denggi jala..Hari kedua Firra demam tu,dah plan esoknya tak ok juga memang nak ke hospital terus..Masa tu tak perasan lagi la biji-biji dekat kaki dan tangan dia,esok tu baru nampak and demam still tak ok terus bawa ke klinik kali kedua dan confirm HFMD..Doktor kata HFMD tak ada ubat,cuma bagi ubat demam saja untuk kawal suhu supaya tak terlalu tinggi..Kena kuarantin di rumah..



Rawat HFMD secara semulajadi
  

  Terus google cari cara-cara semulajadi nak rawat HFMD ni..Ai tak ingat dapat dari mana petua ni tp Ai jumpa cara yang mudah dan murah..Cuma cari 2 jenis barang ja,Garam bukit dan EVCO(Extra Virgin Coconut Oil)..Balik dari klinik singgah Jusco kejap cari bahan-bahan nak jadi pawang..Cari dekat bahagian organik dekat Jusco tu,atau boleh ja cari dekat Cosway ka atau mana-mana organic store..


Cara-cara dia mudah ja,sehari 2x mandikan dengan air suam yg diletak segenggam garam bukit organic tu..lepas mandi keringkan pastu sapu EVCO seluruh badan dari hujung rambut sampai hujung kaki. Dan bagi makan 1sudu teh EVCO 2x sehari juga. Teruskan sampai biji2 tu dah kering semua. Masa Ai buat dengan Firra tu hari ke4 dah kering sepenuhnya dan alhamdulillah dalam mulut Firra tak kena. Kalau ada anak2 yang lain,sila buat cara yg sama walaupun depa tak kena. InsyaAllah dapat elakkan jangkitan walaupun anak2 berkongsi makan minum,main dan tido skali. Abang dia Emir tak berjangkit waktu tu walaupun memang makan,minum kongsi,main dan tido pun sekali. Tapi kalau boleh elak, elakkan sebab antibody kanak-kanak ni tak sama. 


Macam anak2 Ai, depa makan Shaklee Kids Set(Vitamin C,Vitalea, Mealshakes dan Omegaguard) dan bila tak sihat camni Ai akan add on Nutriferon untuk boost immunity. Jadi asbab pengambilan vitamins ni buat badan depa lebih kuat nak lawan virus HFMD ni. Apapun dengan izin Allah jua anak2 Ai sembuh sihat walafiat..Kita usaha setakat terdaya jala.


 Perlukan khidmat rundingan dan konsultasi percuma??

Hubungi Ai segera

0134466077

Email:aimie8384@gmail.com
Fb: Ai Hashim
Whatsapp: SkinSpa2U
Official Page: SkinSpa To You
COD:Penang/Kedah
Poslaju:Seluruh Malaysia dan luar negara

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

0 comments:

Post a Comment

 

My Visitor

Reading Now

Followers

Advertisement